U Press
  • Bøger
    • Seneste udgivelser
    • Kommer snart
    • Forfattere
    • Få forlagenes nyhedsbrev
  • U Press
    • Læs om U Press
    • Kontakt U Press
    • Fagområder
    • Indsend dit manuskript
    • Forfattere
    • Få et Peer-Review
    • Mød forlæggeren
    • Lad U Press redigere din artikel
  • Babette-serien
    • Læs om Babette-serien
    • Kontakt Babette-serien
  • Café Monde
    • Læs om Café Monde
    • Kontakt Café Monde
    • Forfattere ved Café Monde
    • Indsend dit manuskript
  • English
U Press
  • Bøger
    • Seneste udgivelser
    • Kommer snart
    • Forfattere
    • Få forlagenes nyhedsbrev
  • U Press
    • Læs om U Press
    • Kontakt U Press
    • Fagområder
    • Indsend dit manuskript
    • Forfattere
    • Få et Peer-Review
    • Mød forlæggeren
    • Lad U Press redigere din artikel
  • Babette-serien
    • Læs om Babette-serien
    • Kontakt Babette-serien
  • Café Monde
    • Læs om Café Monde
    • Kontakt Café Monde
    • Forfattere ved Café Monde
    • Indsend dit manuskript
  • Bøger
    • Seneste udgivelser
    • Kommer snart
    • Forfattere
    • Få forlagenes nyhedsbrev
  • U Press
    • Læs om U Press
    • Kontakt U Press
    • Fagområder
    • Indsend dit manuskript
    • Forfattere
    • Få et Peer-Review
    • Mød forlæggeren
    • Lad U Press redigere din artikel
  • Babette-serien
    • Læs om Babette-serien
    • Kontakt Babette-serien
  • Café Monde
    • Læs om Café Monde
    • Kontakt Café Monde
    • Forfattere ved Café Monde
    • Indsend dit manuskript

Steen Beck og Julie Rørdam Thom (red.): Tegn på dannelse

Julie Rørdam Thom, Steen Beck

Ét er at måle elevers faglige progression. Noget andet er at organisere didaktisk udviklingsarbejde uden at tabe den almene dannelse af syne. Tegn på dannelse tilbyder praktiske svar på den aktuelle diskussion om evalueringsformer i tilknytning til den nye gymnasiereform. Det gøres anskueligt, hvordan elever og lærere sammen undersøger læringsudbyttet i en dialogisk proces ud fra mundtlige eller skriftlige præstationer og produkter i fagene dansk, engelsk, matematik, naturgeografi, samfundsfag, idræt og spansk. Inspiration til formativ feedback og peer-respons gives ud fra et aktionsforskningsprojekt på Rysensteen Gymnasium. I en række kapitler skrevet af de syv fags lærere præsenteres konkrete undervisningsforløb. Forskeren Steen Beck analyserer lærernes aktioner på baggrund af observationer og interviews og behandler bogens tema i et teoretisk og kritisk perspektiv. Alle involverede bidrager til konklusioner om nutidens elever, motivation og lærergerningen i en afsluttende rundbordssamtale BOGEN ER UDSOLGT, MEN E-BOGEN KAN KØBES HER: her For salg til institutioner henviser U Press til de gængse online-boghandlere, hvor man blot skal oprette sig som EAN-kunde
Læs mere Læs mindre
Bestil bogen hos din fortrukne boghandler

DKK 168,75

Udgivelsesdato: 27. august 2017
Forfatteren

Julie Rørdam Thom

Læs mere Læs mindre
Forfatteren

Steen Beck

Læs mere Læs mindre

Presse

Inspiration til andre læseoplevelser

Relaterede varer

Tilføj til kurv

Levende litterater – Samtaler om kritikkens guldalder

DKK 350,00
Tilføj til kurv

Marianne Stidsen: Den ny mimesis – virkelighedstolkningen i dansk og nordisk litteratur efter Anden Verdenskrig I-II

DKK 499,95
Vælg muligheder

Lars-Henrik Schmidt: Kostelige kvinder

DKK 200,00 – DKK 300,00
Tilføj til kurv

TEKU-modellen – teknologiforståelse i professionerne

DKK 199,95

Bøger

Podcasts

Film

U Press

Om U Press
Job/praktikplads
Handelsbetingelser
Privatlivspolitik
Cookiepolitik

Ressourcer

Til presse
Til forfattere
Til boghandlere
Til undervisere
Til institutioner

Connect

Kontakt os

U Press
Rådhuspladsen 16
DK-1550 København V

CVR: 34921369
Telefon: 60 85 22 08
E-mail: upress@upress.dk

© 2023 U Press & Café Monde